![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Kjoldel till festklänning
Festklänning, kjoldelen...
Hej Då jag aldrig tidigare lyckats riktigt med kjoldelen på mina festklänningar, så tänkte jag be om hjälp. Livet är självklart figursytt och mitt fram längst ner, slutar det i en vacker spets. När jag ska sy dit kjoldelen, som ska vara väldigt veckad och bestå av många meter tyg, funkar det då att sy ihop kjoldelen till ett "rör", dra en rynktråd igenom och sy på? För att sedan när den sitter fast, kapa fållen nertill där den blivit "för lång" mitt fram...? Eller måste jag figursy kjoldelen fram, som en liten spets? Hoppas på svar! /Väsen ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Hej!
Har ingen aning, är inte så "syig", mer "stickig". Men jag tänker att "ett rör" som du sätter i samma midjehöjd hela vägen innanför livet. Syr på. Och sen klipper bort det som "sticker upp" istället för det som skulle hänga ner om du följde livets underkant. Jag tänker att då blir det mer "trådrakt i hänget". Möjligen att det blir mer bubbligt innanför spetsen. Men jag vet inte. För säkerhets skull: gör en provmodell i dockstorlek och testa. Hoppas nån klok syare kommer oss till undsättning. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Har du funderat på att låta själv kjoldelen gå upp till midjan och rynkas där. Snibben från livet hänger då fritt över. Du slipper rynka i snibb.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:34.