![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
Mönsterkonstruktion - Svankrygg
Ja, detta kan nog ha skrivits förr, men jag hittar inget som svarar på min fråga. Jag ritar en top till en svankrygg, och undrar om någon har något råd.
Jag har nu ritat ett grundliv, bakstycket har jag delat av längs ryggraden så att säga. Provat mönstret och fått 4cm som jag behöver vim:a in längs midjan. Nu till fråga nr 1: HUR ska jag rita midjeinsnittet? Ska jag följa midjelinjen och göra den vinkelrätt mot den. eller bör jag göra den trådrak? Vilket blir bäst? Fråga nr 2: Om jag vill göra en prinsessskärning, hur gör jag den när mönstret inte är helt rakt vid svanken? Hur är då bäst att ha insnittet? Trådrak eller längs midjan? HOPPAS NÅGON VET!!! Jag har bifogat en bild på "problemet". Tack ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:08.