![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Storlek på byxor
Hejsan.
Jag har just köpt ett mönster på Jeans (McCall´s 9233)och vet inte vilken storlek jag ska välja. Mitt höftmått är ca 100 cm och mönstrets höftmått är 97. Färdigt mått på byxorna är dock 105 cm. Hur kan det vara så stor skillnad när byxorna ska sitta lite tajt enligt mönstret? Jag hoppas att slippa sy en toile först, men blir nog tvungen. Hur skulle ni göra? Mvh Ann |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Det är inte ett mönster där sömsmån ingår?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Hej.
Jo, det är det. Mvh Ann |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
När jag kollar på fotot tycker jag inte att det ser ut att vara en tajt modell (= åtsittande). Det ser ut som om det är lite rörelse vidd i, inte jättemycket men lite i alla fall.
Hur får du siffran 105 cm? Är det något som du läst eller något mätt? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Hejsan och tack för ditt svar.
Det står under "färdigt mått" under stl. 14. Sista modellen (modell D) ska tydligen vara s.k. Slim fit. Men det är nog som du säger, en viss rörelsevidd. Mvh Ann |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Vad man menar med "slim fit" är ju en definitionsfråga. Men 8 cm är ju inte jättemycket även om man tycker det när man tittar på enbart siffrorna. Du kan ju testa att sy en tub som är så stor och sitta m m i den för att få en känsla av storleken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:04.