![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Herrt-shirt strl 52?
Hej!
Nu under sommaren har jag fått skjuts av en ordinarie till mitt sommarjobb. Hur snällt som helst, så jag tänkte som tack sy en t-shirt till honom och sedan trycka något personligt på den. Detta ska nu bli en överraskning, och jag har inget mönster, så skulle någon som har en man strl 52 kunna ge mig de mått som behövs för att sy en tshirt? Jag ska utgå från min pojkväns tshirt, som är lite mindre, så ja, midjemått, mått runt ärm och dylikt är vad jag behöver. Jag tänkte mig en halvtight modell. Är det någon som kan hjälpa mig i detta så är jag hemskt tacksam!! //Jennie |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
52 motsvarar ju Large så jag gjorde en undersökning av pojkvännens t-shirt, den är i en halvtight modell så det borde stämma någorlunda.
Skickar med en inte alltför snygg bild här ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Tack så jättejättemycket!!! När den är färdig ska den absolut dedikeras till dig!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Är alltså bakstycket ca 1 dm längre än framstycket?
Upp till axelsömmen eller till mitt-på-stycket halsringningen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Beräknat från mitt på halsringningen och nedåt.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Angående herrmått! Jag ritade av min pojkväns halvtighta tshirt och då fick jag ett midjemått, mätt rakt över, på 41 cm. Den Tshirten var storlek medium. Kan det verkligen skilja så mycket som 10 cm (per del!) på M & L? Jag har väldigt dålig koll på herrstorlekar...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Har hört att de skiljer ca 5 cm per storlek i damkläder. Eller så är det en liten storlek.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:35.