![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
Ändra storleken på 3D-bilden i VIP
Panik!
Plötsligt utan att jag mig veterligen gjort nåt visar 3D-bilden i VIP ett pyttelitet broderi, ca 3 cm. Har försökt men hittar ingenstans där jag kan ändra denna inställning. Själva rutan kan jag göra större genom att dra i kanterna men broderiet förblir för litet!! Real size står inställd på 100 % och går inte att ändra. Ett 12 cm broderi blir alltså ca 3cm. Irriterande när man har bråttom.....Nån med erfarenhet av HQ program som har ett tips? Samma sak i Customizing som i Digitizing. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Hej.
Nu har jag bara filassistenten i 3D Men där går du in i 3D Configure och under real size så mäter du med en vanlig linjal på din skärm hur bred rutan är, min ruta är 32.0 mm. Har du inställningen 100% så blir ju broderibilden ca 3 cm. Så prova att ändra där. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Tack, det ska jag prova också, tror dock att jag förstår varför det ändrats i samma sekund jag skickade min fråga. Jag hade faktiskt varit och ändrat i configure, fast i ett annat syfte som fick detta resultat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Ja, hihi..där ser man.
Ofta får man ju för sig att man inget gjort...och att datorn ställt om sig själv.... |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:26.