![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Ullrovings
Hej.
Jag är rätt ny här och det här är mitt första inlägg i forumet och visste inte riktigt vart jag skulle posta det men om jag hamnat helt fel så säg till ![]() Jag vet inte om ni anser att det här passar sysidan alls men jag har planer på att börja tillverka rovings, dreads av ull, och undrar om det är någon här som gjort det tidigare? Jag har en turtorial men jag tänkte bara kolla om det är någon som har några tips att ge? Har beställt merinoull från panduro så nu väntar jag bara på att ullen ska komma så jag kan börja mitt försök! /Kristina |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
du menar väl ullTovning.Det har jag alldrig prövat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Nej, rovings..
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Vad är roving?.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Har du ett medlemskonto på helgon.net? I så fall kan du kolla närmare på Hår-forumet. Där finns det en massa människor som kan hjälpa dig
![]() TeknikFreek: Så här ser ulldreads, eller rovings ut: http://www.picsearch.com/search.cgi?q=wool+dreads |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Ja jag är medlem @ helgon och jag är medlem @ hairdrobe också och kan få allt hjälp jag egentligen behöver där, men jag tänkte bara kika om någon här håller på med sådant för det är ju ull så
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Aah, men vänta lite då och se om du får något svar. Det finns ju en del alternativare här, men jag är så dålig på att minnas namn :S Och tyvärr kan jag ingenting själv om konsten att göra ulldreads.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Skjina>> Här är mitt första försök på rowings. fick 32 st "tapered" rowings på 2 paket merinoull från Panduro. Måste göra fler eftersom det inte kommer räcka.
Ullen ligger i en lång korv... Jag klippte längder hur långa jag ville ha å la till lite krypmån. delade "korven" på två och dränkte det med hett vatten med grönsåpa. Rullade å bearbetade det mellan händerna eller mot benet sköljde i rent vatten och hängde på tork.. dom blir ju fluffiga vid torkning så svårt och se resultat direkt. http://www.zoonen.com/res/user/29006...gs_orig_SE.jpg |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Det är allså långa ullkorvar som blir hårprydnader det hadde jag alldrig kunnat gissa. Det är alltid roligt att få veta något nytt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:49.