![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Hjälp med tolkning...
Hej,
Jag hoppas att någon kan hjälpa mig att förklara vad följande betyder: "Without fold - With right sides together, fold fabric crosswise. Cut fold from selvage to selvage. Keeping the right sides together, turn upper layer completely around so nap runs in same direction as lower layer Det är det med fet text som jag inte riktigt förstår. Menas det att rätsidan skall ligga uppåt på båda tyglagren ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Är det någon form av hörn du skall göra?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Det skulle underlätta om man fick veta vad du ska göra
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Hej,
Det är en klänning och för enl instruktionerna skall man göra detta för att tyget skall räcka till alla delarna om det är 115 cm bredd. //Maggie |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
|
Re: Hjälp med tolkning...
Citat:
/Alice |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Aha
![]() Då tror jag att jag förstår. Har väntat med att klippa men nu kan jag fortsätta ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Så tolkar jag det också. Du har delat tyget och när du ska klippa ut mönsterdelarna så ska ju tyget läggas i till två lager. Det ena lagret ska då vändas 180 grader för att få luggen (även möstret om sådant finns) åt samma håll på´mönsterdelarna.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:22.