![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Om provdockor
Hej!
Jag har just gjort klart min silvertejpsprovdocka, men den är lite mindre över bysten och över höfterna än jag (hur det nu kunde bli så). Därför tänkte jag fråga er andra som använder provdocka hur viktigt det är, alltså, bör jag bygga på den lite så att den stämmer mer med mig eller tror ni att det funkar lika bra ändå? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
När jag gjorde min silvertejpsdocka så skar jag upp med en vass kniv och petade in extra fyllning (eller tog bort) där det behövdes. Sedan tejpar man bara igen hålet.
Orsaken till att den blivit för liten är troligen att du dragit det sista tejplagret lite för hårt just där. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Jo, visst är det så! Jag vet att man kan fylla på, men jag är så glad att den är klar och vet inte om jag vill (läs: orkar), så därför undrar jag om jag måste/borde...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Strunta i det nu och gör det senare när lusten faller på
![]() Om det spelar någon roll beror ju lite på vilken typ av kläder du ska sy och hur stor skillnaden är. Ska du sy tighta figurnära kläder så är det ju viktigare än vid lösare plagg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Ja, det är klart! Det är det bästa med att sy och pyssla hemma: man får göra precis hur man vill och när man vill!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:35.