![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
Tips om att brodera på fastsytt ficklock
Jag har sytt ett par långbyxor med ficklock och när jag sytt dem klara så kom jag på att jag ville brodera på ficklocken. Men hur gör jag på bästa sätt när ficklocket är mycket mindre än bågarna? Är det någon som har något bra tips?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Har du klistersprej eller underlägg med klister på? Då klistrar du helt enkelt fast fickan på underlägget och broderar.
Har du inte det så kan du tråckla fast fickan eller kanske det skulle kunna fungera att tejpa fast med maskeringstejp. Det sista har jag dock inte provat men rent teoretiskt borde det ju fungera, |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Tack Cecilia jag har både och. Då det är två fickock så jag testar båda alternativen och återkommer om hur det fungerat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Va bra! Hoppas du förstod att du spänner upp underläget först? Det gjorde du nog. Det är ju då lätt att rita ut på underlägget var fickan ska sitta.
Lycka till! |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:16.