![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
![]() Hej
Vi skall i sommar vara mycket på vår båt som nyligen köpt. Vi har två hundar som vi tänkt ska vara med oss. Nu har jag sett på nätet någonstans (Kan ej hitta det nu) att det skall finnas en slags bärväska som man lyfter över hunden från brygga till båt. Den är gjord av kapellväv och två rundstavar. Som en typ väska med uttag för benen. Har någon mönster på en sådan? Tacksam för alla förslag! Senast redigerad av sigrid65 den 2006-06-08 klockan 09:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Men att skapa ett mönster själv borde inte vara så svårt
![]() ![]() ![]() Kan skicka bilden jag ritade så du förstår hur jag menar? Senast redigerad av OmDuInteFanns den 2006-06-08 klockan 09:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
skicka gärna bild
Ja tack skicka gärna bild. Tror ja förstår va du menar. Tack.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
cirkelns storlek beror ju på storleken på hundens ben och längden från hålen till handtagen hur stor hunden är
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Jag har tidigare lånat en bra bok på biblioteket som hette Sew dog : easy-sew dogwear and custom gear for home and travel. Är skriven 2005 av Jennifer Quascha.
Den innehåller en del mönster. Kanske den finns på ditt bibliotek också? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Ska ni inte köpa flytvästar till hundarna då?? Då borde det ju räcka eftersom dom har handtag på ryggen....
![]() Skepp ohoj! |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Klart vi ska ha flytvästar
Men enligt affären så ska man bara använda flytvästen att lyfta hunden i vid nödfall.
Ej av och på båten med! Då vi ej köpt den allra dyraste flytvästarna till våra hundar så kanske dessa ej är gjorda som lyftredskap. Tänkte först kolla om hundarna tycker det är ok att åka båt innan man lägger 1000 kronor på flytvästar. Ha en bra dag |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Hej, oavsett vad ni väljer,
vill bara tala om; Det finns flytväst till hund som har en hel "maglapp" undertill. (bekvämare för hunden med tanke på ev lyft) Den var inte heller bland de dyraste som finns. Märke ReQuest Finns bla på www.anicare.se , http://www.anicare.se/bilder/artiklar/023030.jpg (Sen beror det ju förstås oxå på hundens/hundarnas stl, vi har ju bara en liten filur på 5,5 kg ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:57.