![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Färga bomull
Hejsan.
Jag brukar färga bomullstyger ibland och tycker att det ofta blir lite flammigt. Jag tvättar alltid tyget innan jag färgar det, men ändå blir det flammigt och ränder i det (ungefär som de ränder man kan få på jeans efter slitage) Jag har provat att färga i både maskin och för hand. Andra naturmaterial typ Siden och linne har alltid blivit fina efter färgning. Hmmmm.... Vad gör jag för fel tro? Mvh Ann |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Blötlägger du tyget ordentligt innan?
För mig har det fungerat bra varje gång jag färgat tyg (gör det alltid i maskin), själva blötläggningsmomentet är det enda jag kan komma på är kritiskt. Möjligtvis också om du har för mycket tyg i maskinen när du färgar så det inte kan röra sig "fritt"? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Hejsan.
Tack för ditt svar. Blött är det men jag har troligen för mycket tyg i maskinen eller kastrullen när jag färgar. Får tänka på det till nästa gång för det rör sig tyvärr inte alltid så bra i kastrullen. Mvh Ann |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:25.