![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
Större ärmkulle och ärmhål
Hejsan.
Jag undrar hur jag ska bära mig åt för att ändra på ärmar. Både ärmkupa och ärmhål.Jag vill göra dessa lite större. Någon som kan hjälpa mig? Tack på förhand Freja |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Här kan du se en tidigare disskusion:
http://www.sysidan.se/forum/showthre...&threadid=1659 Visserligen gällande puffärm men principen är den samma. För att det inte ska bli puffärm så måste du även göra själva hålet större också. Det gör du framför allt genom att sänka i ärmhålorna men även genom att göra kurvan från axel och ner lite vidare. Hoppas du förstår vad jag menar. Beroende på hur mycket hållning du vill ha i ärmen så ska kurvans längd på ärmen vara lite längre än kurvan på fram och bakstycket ihop. Ingen skillnad ingen hållning. Hållning används på kavajer och blusar m. m. Ingen hållning på t-shirts m. m. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Tack
Tack för hjälpen.
Mvh Freja |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Jag håller på och syr en blus med puffärmar. Jag vill dock inte ha puffärmar utan tänkte göra om det lite men vet inte hur jag ska göra.
Kan man använda sig av ärmhålet för att få til formen på ärmen? Sytt ganska mkt tröjor och sånt men jag förstår inte riktigt hur det fungerar. Läst tidigare diskussioner om puffärm och dyligt men det ska ju åt andra hållet nu.. Har kört fast lite på detta så jag blir jättetacksam för svar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Förstår inte riktigt vad du vill göra vilket gör det svårt att hjälpa. Kan du förklara lite mer vad du vill?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Ja, förlåt om jag var otydlig.
Jag tänkte försöka göra helt nya ärmar eftersom de hör till mönstret är stora (så klart) att de egentligen inte har någon form. Vill ha vanliga blusärmar. Fast jag låg och grunnade lite på det här inatt och det kanske är bäst att köra på ärmlöst den här gången och sen äntligen gå den där mönsterkonstruktionskursen jag har velat gå så länge så slipper jag sånt här.. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:35.