![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
Kan man brodera utan att spänna fast i bågen?
Hej,
läste inlägget om frotté, blev lite nyfken och börjar en ny diskussionstråd. Jag ville quilta ett lapptöcke för ett tag sedan, men det var för tjockt för att spänna fast i min båge. Slutade med att jag frihandsquiltade täcket. Kunde jag ha fått fast det i bågen på ngt annat sätt? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
bågen
Du måste ha bågen men det beror på vilket mellan lägg du använder då är det du spänner i.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
när jag broderar på något lite stadigare material så spänner jag oftast rivbart underlag i bågen.tar sedan spraylim o duchar på,o lägger
tyget ovanpå, utan att spänna i bågen alltså! mvh annika |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Filmoplast är självhäftande mellanlägg.
Det kan man spänna i bågen och sedan fästa i. Mycket små saker går att brodera på när man använder filmoplast. Dessutom går det att återanvända på ett tilltalande sett. /Bibbi |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Filmoplast?
Var kan man köpa Filmoplast? Låter som ett mycket bra hjälpmedel
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Min erfaring med å ikke spenne fast er fra når jeg jobber med skinn. Jeg spenner det "aldri" fast når jeg broderer siden det stort sett blir for tykt. Jeg bruker rivestabilsator (fast i bågen), sprayer med KK100 og legger så skinnet løst oppå der. (Oppå bruker jeg Solvy). Det hender jeg bruker limbånd/teip i stedet dersom jeg må unngå å ha klissete bakside på skinnet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Hej!
På min (Designer 1) så kan jag trycka på FIX knappen, då syr maskinen fast övertyget i mellanlägget. Det gör den innan den börjar att brodera. /Inger |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
en FIX knapp låter bra, men jag hittar ingen sådan på artista 200 ???
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Det finns säkert någon som kan det här bättre än jag. Broderar på Artista 180
Men så här gör jag när jag beöver fixsöm: Jag lägger till fixersöm i designerprogrammet innan jag skickar det till maskinen. Brukar välja en enkel outline längre styg. Lite större än min bild. / Bibbi |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:53.