![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Undertråd på ovansidan
Vad är det som händer när man broderar och den vita undertråden snyggt läggs på ovansidan istället för den färg jag vill ha?
Det blir ju inte precis som jag tänkt mig, men baksidan ser i alla fall helt ok ut. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
hej !
det är fel på din trådspänning . Du måste minska på trådspänningen för övertråden . Ibland får man justera spänningen beroende på vilket material man broderar på , vilken undertråd eller övertråd man har . men jag vet att man kan brodera med samma spänning och material ena dagen och nästa dag får man justera ändå ?! |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Hej
Kan det vara något med trådspänningen? Övertråden för hårt spänd, undertråden för lös? Aina |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Förutom trådspänningen så kan det bero på tjockleken på undertråden. Har du bytt märke på undertråden den senaste tiden?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Jag har bytt från egenspolade till färdigspolade. Kan detta bero på att jag tog bort pappahållarna på den färdigspolade med andra ord?
Jag har upplevt att det blir så här när jag använder Janomes undertråd i min maskin. Kan den vara för tjock då eller? Tack för alla bra svar. kram Mia |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Hej jag gjorde mitt första broderi på janomen 11000 igår. Och när övertråden rullades av conen 1000 m så fastnaden den ibland bakom conen Det blev som du beskriver.Troligen alldeles för hög övertrådsspänning.och varje gång så lade den undertråden snyggt och prydligt på ovansidan. det berodde på att spänningen blev för mycket så den drog upp undertråden i stället.
Senast redigerad av axyzvslut den 2006-02-28 klockan 11:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:41.