![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
3d blomma
Hej igen nu behöver jag lite hjälp igen
![]() jag är nybörjare hoppas ni har tålamod med mej! kram suss |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Hej Skumnorpan
![]() När du broderat färdigt blomman ska du klippa av undertråden på baksidan av de långa stygnen och sedan försiktigt dra upp övertråden ur tyget. Du ska inte klippa i övertråden som går ner på baksidan.. Svårt att förklara... De långa stygnen ska alltså bara lösgöras från undertråden på baksidan. Det är viktigt att man låter bli att pressa/styka broderiet innan detta görs. Pressar man så blir stygnen "kantiga" och det blir inte så fint. Man ska inte heller klippa undertråden i blommans mitt, för de stygnen ska hålla kvar andra änden av "kronbladen"... Har du broderat ut en sådan blomma ännu? Hälsningar/Gunilla |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
3d
Nej än har jag inte gjort det har inte vågat mej på det än men nu har jag ju bild å allt så nu skall jag försöka i helgen
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Aj, då! Hoppas du blir bra i händerna snart.
Här kommer en HUS-fil ifall det är någon mer som vill testa att brodera en sådan här 3d-blomma. Ändring av storlek rekommenderas ej (då kan vissa stygn hoppa iväg och hamna utanför den fasthållande "kärnan". Blomman inleds med grönt, sedan kan man välja 2 olika färger eller fortsätta med samma (till kronbladen, det blir alltså två lager på varandra). Det hela avslutas med gult i mitten. Sedan är det bara att klippa undertråden för "kronbladen" och dra upp stygnen till framsidan. Hoppas det fungerar för alla... klaga hos mig annars ![]() /Gunilla Senast redigerad av gunnsan den 2004-08-20 klockan 16:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:03.