![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Cape?
Hej!
Jag har en kollega som ska gifta sig och hon vill ha en cape utanpå bröllopsklänningen. Finns det någon som vet var jag hittar ett bra mönster? Tips och råd mottages tacksamt. hälsningar, Cathrin |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Cape
Har köpt ett mönster från Stil. M10191, har själv tänkt att använda till utklädnings kläder men sys det i ett finare tyg går det alldeles utmärkt. www.neuemodestil.de kolla på kollektion & karneval mixed. Eller kolla runt, kanske finns mer som är bättre.
Hälsningar Lilli |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Det finns en bok som heter Siden, sammet, trasa... Skapa nytt av gammaltav Caroline Romare. På sidan 28 finns en rolig idé för en foder som min dotter använde när hon sydde en cape...det blev jätte vakert! Boken kanse finns på biblioteket.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Gittes.se är återförsäljare för div medeltida mönster. Bland dessa finns ett mönster på en mantel med huva som kan passa.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Såg på sick sack på tv4+ där sydde dom en brudklänning med cape till. vet att mönstret skulle finnas på ders hemsida www.tv4.se/plus.
Amandha |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Igår var jag på Biblioteket och kollade i Burda och dom hade ett par cape-mönster.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:00.