![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
Vad ska jag göra med klistret
Hej hej!
Jag läste här på forumet om att man kunde klistra fast tyget mot underlägget när man tex skulle brodera trikåtyger som har en tendens att töja sig. Superbra gick själva broderandet, men limmet sitter ju liksom kvar lite grann. Känns inte så kul när man ska ge bort prylen. Det står på flaskan (som jag förstår det) att det ska försvinna inom 2-5 dagar, men kan man skynda på försvinnandet på något sätt? Jag minns inte nu vad mitt lim hette, men jag köpte det från solbrodyr. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Du ska inte spraya på tyget, utan på underlägget. Då har aldrig jag fått klisterrester på tyget.
Gör man tvärtom, sprayar på tyget, kan det visst vara svårt att få bort. Amerikanerna pratar om att "rubbing alcohol" ska kunna funka. Tops droppade i sprit. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Jag vet, jag insåg det efter jag sprayat... jaja, man ska lära sig allt... Och misstag lär ju vara bra att lära sig av.... =) Synd bara att jag skulle ge bort denna grejen. Jag får fråga om jag kan få lite sprit... ;-)
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:08.