Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2005-11-06, 13:29   #1
Amda_design Amda_design är inte uppkopplad

Exclamation Hjälp!!!

Jag har länge funderat på att köpa en brodermaskin men inte haft pengar till det
Nu är det så att jag ska starta eget och behöver en bra maskin som kan göra både stora och små broderier.
Vill även ha så jag kan brodera mina "egna" bilder. Även om jag nu kanske har pengarna till en dyr maskin vill jag veta vilka ni gillar mest.
Tacksam för svar
Amandha
Amda_design är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-11-06, 13:36   #2
Alice Alice är inte uppkopplad

Hej, vad kul att du ska starta eget. Vad man rekommenderar för maskin är ju beroende på hur mycket du kommer att sy. Brother har ju en vass maskin som heter PR600 och som har 6 nålar och är lite som en liten industrimaskin. Där kan du enkelt även brodera på kepsar, sockor och annat som kan vara lite pillrigt på våra s.k hushållsmaskiner. Dessutom är den ju snabbare än våra maskiner. Priset tror jag ligger på ca.80 000:- men det finns dom på sysidan som har en sån tror jag och kan nog bättre berätta om den. Annars har ju Janome kommit ut med en ny modell nu som heter 11000, mycket prisvärd där du får stora ramar. Brothers Innovis 4000 är också en kanonmaskin. Själv har jag Bernina och är mycket nöjd med driftsäkerheten och kvaliten men är tyvärr begränsad i ramstorlekar. Ska försöka byta till Janomen istället.

Lycka till/Ulla
Alice är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-11-06, 14:00   #3
Avslutat medlemskap Avslutat medlemskap är inte uppkopplad

Vad spännande!
Jag är en av dem som har Brother PR600. Den är ju väldigt bra för den som broderar halvprofessionellt eftersom den träs upp med 6 färger och sedan klarar sig själv lite längre än de maskiner som måste träs om efter varje färg. Då hinner man göra något annat under tiden, när det blir mer sammanhängande. Det är också mycket lätt att brodera kepsar med den. Driftsäker och broderar mycket snyggt.
Men den kostar ju... runt 70000 ligger den nog på nu.
Jag håller med Ulla att Bernina Artista är en driftsäker maskin med superb broderikvalitet, och det finns ju, som jag nämnt i flera andra trådar en till salu bland annonserna. Enormt prisvärd!!
Den nya Janome 11000 låter otroligt spännande, men jag har inte sett den i verkligheten.
Jag såg Brother Innovis i våras, och säger bara WOW! Underbar! Men jag ville ha de 6 nålarna så det blev ändå en PR600 för mig. Just för att kunna brodera även när jag egentligen inte har tid! Som nu... den har att göra i nästan 30 minuter med det jag gav den för en stund sedan (ganska stort mönster med ganska få färger, men många byten mellan de färgerna, så det skulle bli jättekörigt med en annan maskin...) Härligt!!
Förmågan att göra egna mönster av t.ex. bilder har inte med maskinen att göra, utan vilken programvara man köper. Och man behöver INTE ha samma märke på programvara som maskin! (Men köper man en av toppmaskinerna kanske programpaket följer med.)
Avslutat medlemskap är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-11-06, 16:08   #4
Amda_design Amda_design är inte uppkopplad

tackar tackar för synpunkter. Bernina har jag själv prövat innan och jag var nöjd med den men som sagt man blir lite låst av storleken på ramen.
Har kollat på den nya Brother och Husqvarnas nya men jag har sån beslutsångest...vill ju inte köpa en maskni som jag sen ångrar. Det är ju som sagt en del pengar man lägger ut på dom.

Det man inte kan läsa om är hur tjocka material de kan brodera i jag menar kan det tex brodera i ett tjockt nylonband?
Amda_design är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-11-06, 16:58   #5
Avslutat medlemskap Avslutat medlemskap är inte uppkopplad

När det gäller Brother föreslår jag att du försöker få tag på Kaj på Råå sycenter. Han har rätt bra kläm på vad maskinerna klarar verkar det som. Han jobbar med maskinerna, och säljer dem inte bara!
Avslutat medlemskap är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-11-06, 18:08   #6
harklattan harklattan är inte uppkopplad

Han finns att få tag i på nr 031-7341238 om jag inte missminner mig...
harklattan är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:02.