![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Tygtryck-problematik
Hejsan!
Jag har tidigare tryckt ganska mycket screen- och schablontryck på tyger. Men senast jag gjorde det så uppstod ett problem som jag hoppas att ni här på sysidan kanske kan hjälpa mig med ![]() Jag gjorde ett tryck med två färger, först ett tryck med en färg som täckte en ganska stor yta, sedan på detta så ville jag trycka en annan färg med en annan schablon, så att den andra färgen alltså blev tryckt på den första färgen och inte direkt på tyget. Problemet är att på det andra trycket så smet färger in under schablonen och linjerna blev inte bra, det första trycket blev dock perfekt. Det första lagret var helt torrt så det kan inte ha nåt att göra med det, jag tror att det handlar om att det blev en annan yta att trycka på när det redan var färg på tyget. Finns här nån som kan ge mig lite tips för att få ett bra tryck med två färger på varandra? Jag använde mig att en papperschablon med omflyttningsbart spraylim på baksidan. Tack på förhand! |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:53.