![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
Mönster till Babylock Evolution
Jag har gått till inköp av en Evolution maskin. Undrar på om man kan bruka vanlige mönster som tex Ottobre sina, är det något man måste passa på? Ganska ny på det här med sy kläder, med det är rätt så kul!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Du kan använda dina mönster. Som alltid måste du ha koll på hur mycket sömsmån som du har lagt till eller som ingår i mönstret.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Grattis till en superbra maskin.
Visst kan du använda overlocken att sy vilka mönster som helt. Du kan behöva lite bredare sömsmån. Dock fungerar inte overlocken så bra på snäva kurvor. Bäst är den på raka stycken. När man syr tröjor och sånt är det enklast att sy i ärmen först och sedan sy ärmensömmen och sidsömmen som en söm. Lägg upp sy-ordningen så att du får så mycket raka stycken. Sömmar jag är osäker på brukar jag först sy på en vanliga symaskinen med raksöm eller tråkling innan jag syr på overlocken. Det är mycket lättare att spätta raksöm än overlocksöm. Ha både den vanliga symaskinen och overlockmaskinen uppe och trädda nära varandra, så att du kan sy det som varje maskin är bäst på i ditt plagg. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:41.