![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Det där med Portfolio...
Satt i dag och försökte få ordnig på min portfolio, och insåg hur svårt det är att veta vad man ska ha med.
*Portfolion ska vara tydlig och lätt-tittad (läs stilren) *Det får inte bli för mycket (max 15 sidor är väll standard) *Det ska vara varierat och visa bredd, samtidigt som din egen estetiska framställning tydligtska framgå. Mitt största problem är att "edit". Jag vill ha med ALLT och gärna lite till. Så hur får man ner ett liv av skapande och designande på max 15 sidor? Hur gör ni, och vad tycker ni är viktigt att tänka på? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
![]() Du ska inte göra dina memoarer!
- Gör några stycken portfolios - För varje portfolio definiera mottagaren, vad den är intresserad av och vad du vill visa just den som ska öppna din presentation.
Du kan kanske behöva göra lite undersökningsarbete för att få en uppfattning om de du försöker övertyga? Vill du övertyga att du är tekniskt skicklig? Mönster, produktion, dokumentation ... Vill du visa din inriktning och ditt snille i design? Vill du visa att du har en tanke om hur du kan bidra till deras mål? Kan du göra alla tre tillsammans? Då kan inte allt du gjort platsa, så bra är ingen. Det bästa kan kanske om du sovrar hårt och har en god bild av din motparts motiv och behov. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:37.