![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Janome broderimaskiner
Hej!
Vet nån om Janome har en ren broderimaskin i 20000 kr klassen? Eller är det sötnosen 300 och sen värstingmodeller? Vill ha en ren broderimaskin. /pia |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Deras enda rena brodyrmaskin är 300.
Vad är det du är ute efter som du inte får med den? Du får t.ex. ingen större brodyryta förrän du kommer upp till den nyaste 1100 eller vad det är den heter. Om du ska ha en Janome alltså. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Tack Åsa för klarheten. Jag får det som behövs på 300E men det är på jobbet vi ska ha och då har vi en budget som var för en maskin typ 20000kr. Men det är ju bra om den är billigare fast bra ändå ;o)
/pia |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Måste ni köpa programvara i det priset också? för jag antar att om ni ska använda den på jobbet så vill ni kanske också kunna arbeta lite mer med broderierna.
Jag tror inte Janome har nåt mittemellan men Pfaff har en runt 17 000 kr. Vet däremot ingenting om den. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Ja, klart ni måste ha program! Och skulle det vara pengar över kan man ju ha en dator som är speciellt avsedd för maskinbrodyr-arbete!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Tack för eran hjälp! Vi köper troligtvis Embird programmen för där har jag nosat lite. Och priserna är ju också bra. Jag vet att det andra märket du nämner har en för 20 000 men den maskinen och jag kommer inte alls sams, trots att jag privat sytt pfaff i 25 år. Och gör det än, även på dom vanliga jag köpt in på jobbet.
Jo, blir det bra köp så satsar vi nog på datasidan också Åsa. Vet inte hur Embird funkar på Windows 98, vet du/nån det? Har en kille på jobbet som är hyfsad på data och han är superinne på jobbet kring/med broderimaskinen. /pia |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Jag körde Embird 2003 på en Win98-dator med måttlig prestanda innan jag bytte för ett tag sedan. Jag hittar inte kraven just nu, men jag skulle bli förvånad om inte senaste versionen också går alldeles utmärkt under Win98!
Edit: Lyckades hitta kraven, och det krävs min själ inte mycket! Misstänkte väl det, för min gamla dator var rån slutet av 90-talet någon gång... Så det ska nog inte vara några problem! Senast redigerad av Avslutat medlemskap den 2005-10-14 klockan 17:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Janome 300E och Embird är bra köp, precis vad jag har. Embird ska fungera utmärkt på 98:an vad jag vet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Återigen har sysidans schyssta kamratanda hjälpt till. Nu behöver jag inte grubbla mer över detta, det är bara att beställa och invänta. Vi har en gammal dator nu som får hänga med ett tag till nu och så köper vi program först! Jag har liksom drömläge på jobbet! Jobbar som handledare med en syverkstad för arbetslösa, finsnickeri bredvid i samma hus, blandade människor och kön. Nu ska vi igång med broderiverksamheten, möbelrenovering och en mattväv. Vi ska ta tillvara alla deltagarnas kunskaper och höja deras självkänslor samtidigt. Just nu är vi 10 st och förblir så ett tag till. Vi har själva helrenoverat våra lokaler osv. Jag trivs!
Tack Åsa och Cecilia för hjälpen idag. kram/pia |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
Vad spännande det låter! Låter som toppenverksamhet! Får man bara upp folks självkänsla lite grann till att börja med kan de ofta växa på ett helt otroligt vis sedan!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
Härligt är det! Vi har bl a en kvinna som är konditor, så vi säljer fika till studiebesök, hon bakar i vår matsal. En kille är bokbindare, en annan konstnär med tryckkunskap och webdesign, en finsnickrande kille mm mm. Det är så kul för det utvecklas nya saker hela tiden och en del genomförs, annars bearbetas. Men alla kan bidra på sitt vis..Önskar alla denna chans!
/pia |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:13.