![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Mönster till kappa med huva
Jag vill sy en yllekappa med retrokänsla Den skall vara insvängd och med vidd Jag vill också ha en huva och det är där problemet är Har kollat en massa olika mönster men hittar ingen med huva Är det någon som har tips på mönster el hur jag kan göra om ett mönster
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Burda 7304 kan vara ett mönster för dig - en kappa med retrokänsla. Ett annat mönster med huva är Onion 1032, men det är ingen retromodell. Det var svårt att hitta som du sa.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Titta i Secondhand-butiker, de brukar kunna ha mycket äldre mönster.
Tradera kan vara en idé att kolla också |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Huva är en förändrad krage. Titta på ett duffelmönster t ex.
Har du ett kappmönster som du vill använda är det inte så svårt att ta några bitar och drapera fram huvan. Jag tror du kan hitta anvisningar i de flesta draperingsböcker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Kappa med huva
Tack för alla tips! Det lutar nog åt att jag får trixa mig fram till en huva på egen hand från ett kappmönster som jag gillar. Kollar nästan varje dag på tradera och jag är en flitig loppisbesökare. Jag har hittat många roliga mönster på det viset.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Kappa med huva
Hej!
Jag hittade ett mönster på olssons tyger. ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Jag har en grå fleecekappa i mitt album. Den är sydd efter ett mönster från en tidning som hette Kreativa Kvinnor.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Edvina Kappan är jättefin Men jag vill ha mer vid i min Jag hittade ett mönster som jag tror ska passa mina behov Tack ändå för tipset
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Det kanske är försent men jag såg en ljuvlig kappa på en symässa här i Canada. Den har luva och är vid, och från ett litet mönsterföretag som heter The sewing workshop collection. http://www.bullarddesigns.com/sewworkshop/soho_coat.htm
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
Hej Canada!
Tack för tipset på den fina kappan. Jag har tillslut hittat ett mönster från McCalls M6442 Med lite justeringar tror jag den blir perfekt. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:58.