![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
Färdigspolad undertråd gentemot undertråd på rulle
Jag har några år använt färdigspolad undertråd till mina broderier och
så nu tog den svarta slut så då satt jag där med skägget i brevlådan :-) och funderade över vad det är för skillnad på färdigspolad undertråd och den på trådrulle. Jag antar att den som är färdigspolad är tunnare eftersom det är så mycket på spolen men den känns stelare än den som är på trådrulle. Jag broderar inte så mycket men har gjort några frottéhanddukar och tycker baksidan är så stel med den färdigspolade. Men det kanske beror på stygntätheten i broderiet också. Hur är det med övertrådspänningen, ska man ha olika om man använder olika slags undertråd? Undertrådsspänningen vågar jag inte röra. Jag har någon gång läst att när man har Huskvarnas Quilt Designer II (köpt som utgående maskin 2002) ska man sänka trådspänningen när man broderar. Jag har gjort det när jag kommit ihåg det (!) och ibland tycker jag det blir så mycket av den färgade tråden på baksidan men ibland ser det bra ut men det kanske beror på broderiet det också. Jag har sett på någon USA-sida att det finns färgad undertråd (färdigspolad) också. Är det någon som brukar välja det när ni broderar? |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:17.