![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
compact flash kort storlek
Hej!
Nu är en Janome 300E på väg. För att flytta broderier från dator till maskin så behöver jag ju kort+läsare. Men, hur var det med kortets storlek? Kan jag använda compact flash kort med minne på 512? Eller hur var det? Tacksam för snabba svar.../pia |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Vad jag förstår har du inte alls nytta av ett så stort minne. Skulle du till äventyrs fylla upp det kommer det att ta evigheter för maskinen att läsa in det! Mins inte riktigt, men optimal storlek ligger visst nere på 64 MB eller något sådant! (Fast så små finns väl knappt längre?)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
nä det var ju just det, att få tag i ett så litet! Någon som har ett tips eller kort över?
/pia |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Flash kort
Hej Pia! Har för mig att det är 128 kB på det kort jag har använt när jag provat 300:an, men jag ska ner till butiken där jag brukar vara imorgon så jag kan kolla då så återkommer jag till dig.
Hälsningar Ulla |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Hej Pialuttan
När jag hade köpt min 300E ringde jag Jessika på Janome och frågade vilken storlek man skulle ha, svaret jag fick var att 300:an kan inte läsa mer än 32 mb, du kan använda större kort men du får aldrig lägga på mer än 32 mb. Så små kort är svåra att hitta i dagens läge men på denna adress säljer dom faktiskt 32 mb för 117 kr. www.pagoex.se Lycka till! //Agneta |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Hejsan!
Jag tror också att det ska vara ett 32k-kort. Ett tips på hur du kan få tag i det är att frågan någon som köpt digitalkamera, då brukade det ingå ett 32-kort men ingen normal människa använder det i sin kamera. Kan ju bli gratis för dig ![]() Kram Karin |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Det är ju kort som används till bärbara datorer som ska användas. Sådana kort är lättast att få tag i på databutiker. Prova med Claes Ohlsson, Dustin, Computer City eller likande. Det borde gå att få tag i 64 kort fortfarande. Jag köpte mitt för ett halvår sedan. Å andra sidan går det ju bra med ett större, man behöver ju inte lägga in så mycket på kortet att det blir segt att läsa för symaskinen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:20.