![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Maskinen skenar!
Har nyligen köpt en begagnad symaskin (singer) den är bra på alla vis bortsett från att den går alldeles för fort, hur ska jag hinna styra tyget rätt när den skenar iväg på det viset?
Trampar jag försiktigt på pedalen händer ingenting och trampar jag lite till så gör den plötsligt en rivstart och hackar på som bara den, kan det vara något fel på pedalen? Kanske glapp? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Beroende på symaskins model finns en knapp som antingen vrids eller trycks in för att sänka motorns hastighet. Leta i manualen eller lägg upp information om maskinen här, så hjälps vi åt att hitta den knappen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Är maskinen väl använd och sliten kan den gå för fort
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Det är en singer 7105, jag tycker jag vridit och tryckt på allt när jag exprimenterade för att ta reda på hur den fungerar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Här ser du i inlägg #5 en manual på engelska. Ladda ner den och försök att gå efter manualens vägbeskrivning:
http://www.sysidan.se/forum/showthread.php?t=24310 Ditt problem är lätt att lösa,i och med att du har petat i maskinen ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:37.