Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Allmänt forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2011-10-23, 21:52   #1
Slight Slight är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2011
Inlägg: 2
Question Encyclopedia of Sewing Machine Techniques - Åsikter

Hej!
Är det någon som äger den här boken? Är den bra? Eller är den krånglig för att den är på engelska?

Kanske finns det någon bok som är bättre?

Jag är inte sådär superbra på att sy, kan mest det man lärde sig på syslöjden i skolan. Behöver med andra ord en bok som inte är så krånglig eller behöver en hel drös med förkunskaper. Har köpt en ny maskin och hade nu tänkt lära mig sömnadens konst ordentligt. Jag är en sådan som kör på mottot "go big or go home".

Alla svar uppskattas
Slight är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-10-24, 12:08   #2
bila bila är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2010
Inlägg: 1 848
Boken är super bra. Det står beskrivningar hur man ska ställa in maskinen och vilka pressarfötter man ska använda, vilket tyg tekniken fungerar bäst.
Men boken handlar om hur man gör olika dekorationer, med en vanlig symaskin.
För att kunna utnyttja boken behöver man ha en symaskin med lite mönstersömmar och olika pressarfötter.
Boken vänder sig inte till nybörjaren utan den dom verkligen vill utnyttja sin symaskin till max. En bok att förundras över att allt detta kan man göra med en vanlig symaskin. Boken är min favoritbok.

Efter som du är nybörjare skulle jag rekommenderar att du köper en bok först på svenska som tex
http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9153425677


Ska du sedan sy kläder så kan jag verkligen rekommendera Vogue Sewing som är ett riktigt bra uppslagsverk i klädsömnar. Som är mycket innehållrik, 460 välfyllda sidor.

Men du ska kanske börja med denna som är på svenska http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9170962391

Sedan finns det massor av filmer på youtube om sömnad. Allt ifrån rena nybörjare som aldrig sett en symaskin förut till avancerad sömnad. Filmerna brukar vara på max 10 minuter. Språket är oftast engelska med dom visar hur man gör och man behöver inte förstå varje ord. Jag själv har lärt mig jättemycket genom dessa filmer.
bila är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:45.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons