![]() |
| Nyheter | Artiklar | Bloggar | Forum | Bilder | Annonser | Recensioner | Länkar | Kalender | Medlemmar | Din sida | Om... |
Bevakningar
Inställningar
Sök i forum
Forumregler
|
|||||||
| Notiser |
![]() |
|
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
|
|
#1 |
|
|
Behöver hjälp med pris-sättning
Fått en förfrågan om att sy en logga och företagsnamn på skyltar / namnlappar som de själva skall sy fast i skjortorna.
loggan är ett enkelt hjärta med förtagsnamnet som är långt 4 ord. Jag syr de då som en appliqationsskylt för att få fina kanter. Men är helt nollställd på priset jag skall ha ? De blir enkelt vitt bakgrundstyg. Är ni billigare om de skall ha flera än 25 st ? eller kör ni lika pris rätt av ? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
|
Tvärtom tycker jag
Jag har tyvärr inget bra svar på din fråga om prissättning, men i min värld så anser jag att det borde vara tvärtom alltså dyrare om dom ska ha flera än 25
.Jag tycker nämligen det är fruktansvärt tråkigt att sy samma sak så många gånger. Lycka till! Agneta |
|
|
|
|
|
#3 |
|
|
Jag tar 8 kr per tusen stygn, därtill 5 kr per färgbyta och 20 kr i "startavgift" dvs en logga på 3000 stygn och i 2 färger = 20(start)+10(2 färgbyten)+24(3 ggr 8) =54 kr Jag ger ingen rabatt.
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
|
Allt beror på företagets ekonomi. Om det är ett ungt par som skall starta nåt, kan man tänka sig lite snällare priser.
Om det är någon/några med bra ekonomi skulle jag inte ge nån rabatt. Jag skulle kanske kräva mer också ![]() |
|
|
|
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:02.

.
Linjär visning