![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Decoupage
Är det någon som vet om man kan göra decoupage på plastkrukor??
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Det är näst intill omöjligt att få något att fästa på plastkrukor. De flesta är gjorda av PP (polypropen) och det behövs starka lösningsmedel för att få något att fästa överhuvudtaget. Skulle det sedan fästa så sitter det inte speciellt länge. Det är inte värt ett försök...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Men det går ju att göra decoupage på de där små hängena av akryl som finns på Panduro, och är inte det i stort sett samma sak som plast? Men jag vet inte, jag har inte provat själv. Testa med nåt litet i botten på krukan eller nåt, och se om det sitter
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Akryl tillhör en helt annan plastfamilj som det går att klistra på. Bl a så används akryl till lösnaglar.
(tro på mig har jobbat i plastbranschen länge....) |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Aha- man lär sig nåt nytt varje dag
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Jag har gjort decoupage på plastburkar, men då har det varit servetter som gått hela vägen runt burken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Tack för snabba svar.
OK, då skippar jag plastkrukorna. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:00.