![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
Efterlysning: En liten bit Gore Tex-tyg!
Som rubriken säger är jag på jakt efter en mindre bit Gore Tex-tyg, ca 20x20 cm.
Jag är doktorand vid Uppsala Universitet och ska göra ett demonstrationsexperiment för allmänheten om ett par veckor där vi vill visa på skillnaden mellan membrantyger och "vanliga" galontyger. Eftersom det är rätt knepigt att få tag i Gore Tex på metervara (och vi behöver en sån liten bit!) vänder jag mig till er Sysidan-vänner istället och undrar om någon har en liten bit Gore Tex till övers? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Har tyvärr inget sånt tyg "på lager" att hjälpa dig med. Men du kanske kan fråga nåt företag som gör utekläder el liknande t ex klättermusen eller hillebergs(tält). Jag vet inte om de använder just Goretex men om det inte är märkesnamnet utan funktionen du är ute efter kanske de kan ha nåt annat du kan använda?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Statens Provningsanstalt?
TexstilHögskolan Borås? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
www.shelby.fi kanske kan vara något...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Kolla med FOV i Borås
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Jag har varit i kontakt med flera tillverkare av utekläder, utan resultat än så länge. FOV tänkte jag inte på, ska kolla med dom. Tack!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Det kan finnas hos Tyg & Trend i Arninge, Täby. Jag har själv köpt en ganska liten bit GoreTex där för redovisning av ett designarbete. Innehavaren har läst Textilvetenskap i Uppsala. Hon har ibland lite speciella tyger som man inte normalt får tag i.
http://www.tygochtrend.se/index.html |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Tack för all hjälp, det har löst sig nu!
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:53.