![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Janome 300E
Hej!
Berätta för mig hur denna maskin fungerar. Kan man inte lägga till fler broderier än de som finns i maskinen? Jag vill ju gärna kunna hämta hem nya broderier eller scanna in egna... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Visst kan man det. Det krävs att man har ett minneskort och en kort läsare.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Jodå, det kan du visst! Just Janome 300E är tämligne billig att skaffa den funktionen till. Den kan nämligen läsa vanliga Compact Flash-kort om man lägger dem i en adapter. Inte speciella Janome-grejor, utan vanliga dataprylar = mycket billigare!!
Med detta kan du lätt föra över broderier du laddat ner från nätet. Scanna egna är inte så himnla lätt att göra om man ska ha acceptabelt resultat. Bilder måste bearbetas och tas in i stygnsättningsprogram. Det finns program med automatisk stygnsättning, men ska man ha riktigt snygga broderier får man lära sig att göra det mer manuellt. Åsa |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Konstigt
Hej igen!
Vad glad jag blir för er information. jag pratade nämligen med en Janomehandlare och hon sa att svagheten med 300E var just det faktum att man inte kunde göra fler broderier än de förprogramerade. Vilka program behöver man? Vad behövs mer i ett masinköp är själva maskinen (..och tråden...) |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Jag blir så upprörd när jag hör att det finns sådana handlare!! De kan var kättejusta, men de ska inte sälja maskiner de inte vet något om!!!
I programväg kan du börja med den billiga vägen: Embird. Sök och läs här i forumet! Och så ett CF-kort med adapter (tror det är den typen man sätter in en laptop). Är det en stationär dator su jobbar med kan du behöva en kortläsare/skrivare till den också. Embirds badprogram och allt detta kan du klara runt tusenlappen skulle jag tro. Förutom tråd behöver du stabilisering också. Underlägg kallas det här i Sverige. Åsa |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Det var ju himla konstigt, var var du då om man får fråga?
För utom maskinen så behöver man som sagt tråd. Sedan behövs undertråd samt underlägg. Vilket typ av underlägg du ska ha beror på viket material du ska brodera på. Sedan om du ska ha så du kan föra över broderier till datorn behövs, precis som Asawi skriver, ett Compact Flashkort och en kortläsare (gå in i en databutik och fråga). I maskinköpet så får man två ramar, en liten sax samt några nålar och undertrådsspolar. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:19.