![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Strykjärn eller ångstation?
Ja som rubriken anger undrar jag lite för och nackdelar med bägge jag står i valet och kvalet vad jag ska köpa mig ett nytt strykjärn eller en ångstation. Vad har ni för synpunkter?
/Åsa ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Ångstation
Hejsan.
Satsa på en Ångstation. Den ger betydligt mer ånga under lång tid. Man behöver inte fylla på vatten så ofta. Nackdelen är att de är dyrare. Jag önskar att jag köpt en sådan istället för mitt vanliga strykjärn. En fördel med mitt vanliga strykjärn är att det är sladdlöst!!! Mvh Ann |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Jag känner ju att jag vill göra ett val som ska räcka länge. Men jag vet så lite om ångstation så det är nog därför jag tvekar.
/Åsa |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Hej.
Du kan kolla på RÅD & RÖN s hemsaida. sök på strykjärn. där kan du få lite tipps.... Lycka till. M.V.H. EVA |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Jag köpte en ångstation i våras och den är jättebra, den kostade nästan 2000 kr men då ingick en strykbräda av sträckmetall, man kan inte använda vanliga spånbrädor till ångstationer, ångan måste gå igenom den, jag har en handduk på golvet under när jag stryker mycket.
Enda nackdelen hittills är att brädan blir blöt då jag stryker mycket, då kan det vara bra att ha en bräda till! Själva stationen är tung så jag ska leta rätt på en pall så jag kan ställa stationen på den och ha järnet på brädan, stationen tar mycket plats på själva brädan om man har den där. Min heter Philips Intellicare och det går att fylla på vatten i en löstagbar tank under tiden man stryker. Jag har definitivt inte ångrat att jag köpte den. Jag har också ett vanligt ångjärn utan sladd men det håller inte värmen så länge och tar en liten stund varje gång att få upp värmen igen. Det är säkert olika på olika märken där också, men mitt är inte så bra tycker jag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Ann-Marie Kan en strykstation stå på hela dagarna? Eller blir den förstörd då.
jag har strykjärnet på hela tiden när jag sitter och syr. Vill kunna resa mig och stryka direkt .Förbrukar ett strykjärn om året. ![]() /Bibbi |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Jag skulle tro den kan stå på hela dagarna, min är då på flera timmar i sträck. Men för säkerhets skull, eftersom jag är glömsk hmmmm, så har jag satt en timer på den som stänger av efter 45 min om jag går därifrån. Jag får trycka på den efter 45 min hela tiden så att säga men hellre det än att som jag har gjort, lämnat det gamla strykjärnet på ett par dygn i sträck, glömde totalt bort det.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:17.