![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
Vill gärna ha tips ang. sy egna båtdynor..
Hej har nu bestämt mej för att sy egna båtdynor.. Skulle vilja ha förslag hur jag ska göra för att det ej ska bli fuktigt i madrassen.. Läste nån stans att man ska ha nån speciell madrass under en osv. men hittar ej sidan och minns ej hur det va.. Tänkte använda galon tyg eller liknande.. Bifogar en bild på hur madrassen ser ut och skulle gärna va tacksam för tips hur jag lättast ska göra.. Tack i förhand för hjälpen! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Här är en andra Forumtråden du startade ang båtdynor
http://www.sysidan.se/forum/showthread.php?t=23944 Klipp en över och en underdel, och så klipper Du en rimpa som ska sys runt om, Den ska vara lika bred som dynan är tjock + sömsmån. Du klipper tyget efter dynan. Sätt i ett blixtlås i ena långsidan som ska ligga mot båtskrovet, då är det enkelt att ta av fodralet. Tänk också på att dynan är "fasad" efter skrovet, den är bredare på ovansidan än den som ligger neråt. För att få det bra är det bäst att sy rimpan på den undre delen först. Som Bibbi sa, ha gärna ett tyg som andas på undersidan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Tack för tipset. Det va så jag fundera på om man skulle göra. Vad ska man ha för tyg på undersidan då tro? Ska vara ett tyg som tål vatten också.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Tyget under bör ju inte vara för tätt, så att fukten stannar kvar inne i dynan.
Hör med en tygaffär, eller där de säljer båttillbehör. Sadelmakerier vet säkert också. Jag har sytt många båtdynor och då har "mina kunder" köpt teflonbehandlat tyg. Klipp och sy fodralen väldigt tajta. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:18.