![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
![]() Hej alla flitiga
Jag har lyckats komma över en härlig 1½-soffa begagnad. Det är IKEAs serie Stockholm. Den förre ägaren har inte haft soffan så värst länge men försökte sig på att färga klädseln. Resultatet blev kamoflageaktigt av värsta sort ![]() Nu tänkte jag våga mig på att klä om möbeln. Eftersom det är IKEA så är klädseln fäst med karborreband utom en liten bit på ryggen och det är mest raka bitar. Jag inser att jag måste sprätta upp alla (dubbla) sömmar på klädseln för det är viktigt med exakta mått. Någon som har erfarenhet av att sy ny klädsel på IKEAmöbler? Tar gärna emot tips och råd Skånehälsningar Lena |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
du behöver inte sprätta, klipp längs sömmen, lägg sen till sömsmån, innan du klipper isär så markera hörn o dyl. på båda sidor söm som klipps isär, för över markeringarna på sömsmånen på de nya tyget så du vet hur de ska sys ihop, rita o skriv på de gamla, lite "komihåg" antekningar kanske behövs när man bara har tygbitarna var för sej, markera upp o ner, fram o bak osv
lycka till |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Kolla bemz.com innan du börjar om du fortfarande tycker det är värt allt jobb
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:30.