![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
![]() Hej hej!
Jag ska sy en kjol i ett ganska tjockt blankt tyg som jag antar är någon form av polyester. När jag syr i det så vågar sig tyget lite, både vid sicksack och raksöm. Kjolen består av sex våder och jag vill ju att den ska se slät och snygg ut. Bubblet syns dessutom mer då tyget är blankt. Någon som vet vad det kan vara för fel och vad jag kan göra? Eller blir det alltid lite ojämnheter när man syr? Svara gärna snabbt för jag ska sy ikväll! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
hejsan, prova att ha lite lösare trådspänning för undertråden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Ok, jag ska testa. Tack!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Du kan också prova att lätta på pressarfots trycket lite eftersom det verkar va ett tjockt tyg. Prova dig fram på spillbitarna så du inte behöver sprätta flera gånger. När jag syr i krångliga tjocka tyger, brukar detta hjälpa, Man kan även använda bakplåtspapper under -och- eller över tyget och riva bort det sedan. Bra för tyger som gärna vill töja och dra sig. Lycka till!!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:13.