![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
![]() Jag håller på att sy en tunika efter Svenska mönster nr 4-V-07. För en gångs skull tänkte jag försöka sy efter beskrivningen, för det skulle bli så snygg halsringning utan synliga sömmar.
Tunikan är avskuren under bysten och har dubbelt övre framstycke. Bakre halsringningen har en kantremsa som redan är påsydd. Här fastnar jag: Lägg de övre framstyckena räta mot räta. Lägg in bakstycket mellan framstyckena, nåla ihop axelsömmen noga. Sy axelsömmarna genom alla lager. (Hit har jag klarat av det, men sen...) Sedan syr du även ihop halsringningen fram. Hur ska jag få till det??? Bakstycket ligger ju emellan framstyckena och jag kan därmed inte få framstyckena kant i kant. Jag får inte till det? Förstår ni? Det går inte att "töja undan" bakstycket och på så vis få framstyckenas halsringningskanter mot varandra. Det har jag försökt. |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:57.