![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
chery - veckans inspiration
Totalt superinspirerad av cherys barbie-kläder http://www.sysidan.se/albums/view.htm?ID=5852
gick jag och köpte en Barbie idag. Måste prova att sy något sådant smått. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
hahaha
har du sett bilden där hon stickar strumpor till barbie PUST vilket tålamod |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Läckert!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Tack snälla... Det är alltid kul när man kan inspirera andra. jag har varit "pillig" sedan jag var liten.Det är barbiekläder, dockskåps och tittskåpsgrejor, pärlarbeten, tågmodeller mm. Jag älskar utmaningen och är tack o lov utrustad med oändligt tålamod(annars skulle det inte gå). Sen 5 år tillbaka har det blivit så att jag utmanar mina händer med dessa saker eftersom dom är deformerade och egentligen inte skulle kunna klara det. Varje minisak jag gör är en seger och det är det som driver mig.
Måste passa på här att tacka alla som kommenterat klänningen. TACK ALLIHOPA! Kan avslöja att det finns färdiga delar broderade till en röd knälång klänning i samma modell, med bredbrättad hatt, samt att jag ska brodera en svart lårkort klänning med "pillerburk"till hatt. också det av samma modell. Man utesluter helt enkelt bara delarna neråt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Är klänningsdelarna maskinbroderade?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Ja alla delarna är maskinbroderade i FSL. Det som är det svåra som tar tid är hopmonteringen.
Orginalet finns här: http://www.criswell-emb.com/frontpage/pg00031.html Den bilden inspirerade mig till att vilja göra den. Jag skulle nog inte kunna få den så perfekt som den på bilden, men jag är jättenöjd ändå. Det är ju trots allt första försöket. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Wow! Tack för länken. Den där ska jag inte ge mig på men den är verkligen jättefin.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Jag ser att det står att man ska använda 60 wt tråd, men det är ju inte så lätt att få tag i annat än som undertråd. Vad har du använt för trå? Har varit hur sugen som helst på att göra den här klänningen i flera år, och kanske det är dags nu... Du är verkligen en inspirationskälla för mig med dina underbara pill-projekt!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Jag har använt helt vanlig 40 tråd. Har inte ens sett att det stod annat på orginalet. En liten varning dock. Jag broderade ut delarna och satte ihop korsetten för längesen. Då stupade allt för att den blev för liten. Denna gången tog jag storlek 11 (som är till Barbie) och utökade alla delarna med 10% på bredden. Det blir precis rätt. Den stora storleken är till Tyler som är en större variant av barbie. Det är den dockan som finns i länken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
Sotis Brodyrvaruhuset har 60 WT tråd Gunold
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:02.