Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2011-01-03, 12:41   #1
knitter knitter är inte uppkopplad

Brother PR600 serien

Nån som har erfarenhet av brothers halv comersiella brodyr maskiner?
Sugen på en brother pr600 eller 620 till bra pris.
Vad är ett bra pris och vad ska man hålla utkik efter vad gäller svaga punkter då man köper beg?
Nån som har en sådan maksin och kan tänkas byta in min pfaff cv 5.0 +pengar, Som är servad i dec och redo.
knitter är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-01-03, 13:14   #2
Sotis Sotis är inte uppkopplad

Det är en fantastiskt robust, men ändå förhållandevis smidig maskin. (Med "smidig" menar jag att man ganska lätt kan flytta den. Att kalla den protabel är kanske att ta i, men jag kan t.ex. själv få ut den till bilen, även om det vore en stor fördel att vara två...).

Man kan ju lätt läsa hur mycket den gått på infoskärmen så det ska man självklart kolla.

Har den bara skötts som den ska är det inget särskilt jag har hört man behöver se upp med (har hängt en del på amerikanska sidor, eftersom vi inte är sådär våldsamt många i Sverige.)
Pris kan jag inte säga något om, Det är nog bara att hålla ögonen öppna och se vad som dyker upp och försöka avgöra vad som verkar vettigt. PR600 är ju äldsta varianten och bör kosta lite mindre än en 620. Som vanligt också beroende på vad man får med i form av ramar.
Sotis är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:27.