Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2005-08-05, 09:10   #1
birg birg är inte uppkopplad

Unhappy Vad är paypal?

Vad är paypal?
Hae flera ggr råkat på detta sätt att betala,
Men hur gör man och var kommer man åt det?
Masssor av frågor, men jag har elektronkort
som inte går att betala med over datorn.

I utlandet kan jag hämta ut pengar i automat betala i affärer och rest. Men det går inte över internet, så vad gör jag?
birg är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-08-05, 09:32   #2
HelenD HelenD är inte uppkopplad

Paypal är ett betalningssystem som används flitigt när man beställer varor över internet. Istället för att uppge sitt kreditkortsnummer så använder man Paypal. Vanliga kort är VISA och Mastercard men jag har för mig att andra kort kan användas också. Mottagaren får aldrig veta ditt kreditkortsnummer så det är ett säkrare sätt att betala på så länge du inte delar med dig av ditt lösenord till andra!

Ska man betala till någon så loggar man in på Paypal och skriver in mottagarens e-postadress, summa och vilken valuta.

Den man ska betala till kan också välja att skicka en "elektronisk faktura" till din e-postadress och du går sedan in på länken och bekräftar att betalningen ska genomföras.

Jag använder det mer och mer när jag handlar tyg, tråd och annat via internet. Skickar e-post till företaget (om det inte finns webshop) med min beställning och ber dem kolla om allt finns i lager och ber dem räkna ut portokostnaden. Sedan skickar företaget en bekräftelse med belopp att betala och en länk till Paypal sidan där allt redan är ifyllt och jag loggar in och bekräftar betalningen. Pengarna dras från mitt konto och mottagaren har betalningen på en gång.

Jag tycker att det är ett smidigt betalningssätt för utlandsbetalningar. Mer information finns på www.paypal.com
HelenD är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-08-05, 09:41   #3
birg birg är inte uppkopplad

Tack!
Det verkar vara ett humant sätt.
Tack än en gång

Hälsn. Birgitta
birg är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-08-05, 09:58   #4
Avslutat medlemskap Avslutat medlemskap är inte uppkopplad

Det är kanonbra!
Var bara vaksam på alla mail som kan komma om att det är problem med ditt konto och att du måste gå in och lämna uppgifter. De flesta av dessa är falska!!! KLICKA INTE PÅ LÄNKEN I DEM!
De äkta PayPal-mailen har ditt förnamn och efternamn, det står aldrig Dear PayPal-user i ett äkta PayPal-brev!
Även om du skulle få som du tror äkta PayPal-brev är det en bra ide att bara gå till sidan via www.paypal.com, inte via länk i e-post.
Avslutat medlemskap är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:15.