![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Vaxduk
Funderar på att göra en förvaringskasse i vaxduk för trädgårdsredskap. Fungerar det att brodera på vaxduk eller "äts" tyget upp?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Vaxduken vill på suga fast när du syr.
Det går bra att brodera på om du t ex har övermatningsfot eller rullfot. Du kan även sätta tejp det finns många olika sätt. Sök här¨på Sysidan frågan har varit uppe tidigare så får du tips, Säkerligen kommer du att få flera. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Fungerar det verkligen att brodera med övermatningsfot eller rullfot?
Broderifoten glider ju inte på materialet, så det kanske går bra ur den synvinkeln, men man får se upp så inte broderiet "skär ut" en bit av vaxduken i orch med att man perforerar den. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Kan man inte stryka vliselin inunder vaxduken för att minska
den risken samt ha en mycket tunn nål? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Precis, jag tänkte också att det kanske skärs ut en figur i tyget när man broderar.
Frågan är om det går att stryka på vaxduken... Jag får helt enkelt prova på en liten bit och se hur det går. Tack för era tips! :-) |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Jo, det går att stryka det har jag gjort.
Får pröva sig fram så att du inte har för varmt. Jag brukar kasta in vaxduken i tvättmaskinen och då kan den bli skrynklig lite olika beroende på mtrl. Började på mitten mellan en och två prickar. Sedan är det bara att öka på allt eftersom. Vliselines fästningspunk kan du kolla på ngt annat mtrl då vet du hur många prickar den behöver för att den ska fästa. Gör ett märke med blyerts på strykjärnet. Det är en bra hjälp. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:21.