![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Läderkurs
Jag är MKT intresserad av att lära mig att sy i läder. Har inga erfareheter eller verktyg sedan tidigare av detta så jag är helt å hållet nybörjare.
Någon här som vet vart det finns läderkurser eller liknande som man kan anmäla sig till? Bor i Västerås men kan tänka mig att åka till sthlm/uppsala/örebro. Tack på förhand //marlene |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Skinnskolan i Malung
I Malung finns en KY-utbildning i design och skinnmode som heter Riksskinnskolan.
Dom anordnar helgkurser med internat "Sy din egen skinnjacka". Man förutsätts kunna grunderna inom sömnad och jag har för mej att man bör ha en färdig toile med sej till det man vill åstadkomma under helgen. Man får köpa material och använda skolans maskiner och verktyg. Jag har tittat på den här kursen flera gånger, men det har aldrig blivit av att anmäla mej. Här finns info: http://www.malung.se/skinnkurser.asp Kanske kan det vara nåt för Dej ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
mycket bra lärare i Malung, jag gick en terminsutbildning där för många år sedan. En av de bästa lärarna är kvar fortfarande, Pirjo.
// Lena |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
LenaK och NinniDalarna; va kul! Tack för svaret! Jag är mest (eg enbart) intresserad av att lära mig att sy hundhalsband - vilket jag glömde skriva - men jag ska maila dem och fråga om det är möjligt.
![]() Tack igen! |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:57.