![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Brodera i fluffig boucle
Jag håller på att testa en sak..jag vill brodera i ett mjukt tyg till en kappa. det är alltså tjockt struktur yta och är inte så fast.
Förutsättningarna är usla men jag ska ge det en chans och ha de bästa förutsättningarna då.. Man ska ha sån där typ plast som löser upp sig överst och ett bra underlägg, kan jag göra något mer? Jag har sett ett självhäftande underlägg för länge sedan som de då hade till fleece..är det bra? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Om tyget är poröst skulle jag använda mig av klippbart mellanlägg under som är lite tjockare. Att använda klistermellanlägg på ett poröst tyg kan funka men du riskerar också att dra tyget snett när du tar bort det. vattenlösligt ovanpå. Helst soluvlies som är lite kraftigare. Du ska liksom kapsla in tyget så stabilt som möjligt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
|
Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Du vet väl att Bibbi säljer mellanlägg?
Hon är snabb och mycket billigare än åtminstone min HQ affär. Är bara glad att kunna hjälpa till. Jag har ju också varit nybörjare en gång i tiden och fått mycket hjälp här på sysidan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Jag hade nog sytt en fixram innan jag började på motivet, visste inte själv vad det var tidigare men använder det ofta nu. En ram av glesa stygn som man sedan sprättar bort, sök här på sysidan så finns det att lada ner om du inte har i din maskin.
Man behöver då inte heller spänna tyget i bågen, det kan vara bra om det är väldigt tjockt eller ömtåligt tyg. Spänn sedan cutaway mellanlägg i ramen sy fast tyg och plastmellanlägg med fixram. Lycka till! |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Vannoppløselig gjennomsiktig stabilisering på toppen er anbefalende ! Det gjør at broderiet legger seg pent oppå "hårene" og ikke det blir masse luv/ull/hår inni broderiet ditt
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:02.