Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Mönster och klädsömnad > Mönster och mönsterkonstruktion
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2009-07-14, 19:17   #1
Inda Inda är inte uppkopplad

Köpa mönster från Usa

Hej!

Jag tänkte höra med er här på sysidan om ni kanske kunde hjälpa mig. För jag har tänkt skicka efter mönster från Usa från denna sida http://www.debsrecycledsewingpatterns.com och det är första gången jag handlar från Usa och skulle vilja höra mer er som har gjort det tidigare vad brukar de extra avgifterna gå på som ex tull eller är de inga extra avgifter mer än frakt från sidan? Och sen skulle jag även höra om tidigare erfarenheter från denna mönster butik om någon har köpt från den tidigare?
Inda är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-07-14, 21:04   #2
ankan ankan är inte uppkopplad

Från USA kan man åka på tull men det har aldrig hänt mig.

Brukar handla från http://www.sewingpatterns.com/ i USA eller http://www.habithat.co.uk/index.php från england.(Inom EU är det tullfritt). Det brukar löna sig att köpa fler än ett mönster eftersom frakten går efter vikt, 4 mönster i taget brukar jag köpa.
ankan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-07-15, 18:10   #3
Bir Bir är inte uppkopplad

Många av mönsterna går ju också att ladda ner direkt från www.sewingpatterns.com är det någon som provat?
Bir är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-07-17, 08:17   #4
ankan ankan är inte uppkopplad

Jag har gjort det men är inte så nöjd. D*a massa A4 papper som skall skrivas ut och tejpas ihop. Passningen är inte helt 100 heller.
ankan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-07-17, 19:39   #5
morrflickan morrflickan är inte uppkopplad

Tullen bryr sig sällan om paket med värde mindre än säg 3-400 kr, eller åtminstone är det min erfarenhet. Och små paket har lättare för att slinka igenom än stora, även om värdet kan vara högre...
morrflickan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-07-17, 20:22   #6
Bir Bir är inte uppkopplad

Jag åkte i stället till Zannas i Åstorp idag och kollade om hon hade några mönster .

Hon sålde Burda, Buttetik och New Look. De flesta New Look hade hon hemma och de andra tog hon hem på beställning.

Jag köpte ett kjolmönster från New Look 89:-, innehöll mönster till 5 modeller.
Bir är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-07-20, 10:55   #7
sextiosexan sextiosexan är inte uppkopplad

Fick mönster från sewingpatterns.com idag. Beställde sex stycken när de reade alla simplicity för 1,99. Tog tid men kom direkt hem i brevlådan, inga avgifter tillkom. Summan inklusive frakt, 220 kr, kan nog inte bli billigare.
sextiosexan är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:58.