![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Hjälp!
Hej!
Jag är riktigt, riktigt sugen på att börja brodera med maskin. Men jag har några frågor: a) hur fungerar det att brodera på jersey? blir det snyggt? Funderar det "mjukisdresstyg" utan att det rynkar sig? b) jag vill brodera rätt stora saker allt från loggor på några centimeter till större grejjer på ungefär 2*2 m (är det ens möjligt?) c) om jag köper en maskin är det massa program och dylikt jag behöver? d) jag är på jakt efter en maskin som fixar ovanstående, så billig som möjlig helst - begagnad eller ej spelar ingen roll. Vad rekomenderar ni? (den ska helst ha USB-uttag också?) Jag har kollat runt men jag får inget grepp om hur mycket det borde kosta osv, vad man ska satsa på och inte osv. Tack på förhand till er som orkar svara och dela med er av eran kunskap. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Har du tänk brodera loggor på 2x2 meter???
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
oj, sytningsfel. Snarare allting från loggor till typ större projekt såsom att göra replikor på gamla fanor/väggprydnader.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Du vill alltså göra egna broderier. Då måste du ha ett speciellt dataprogram för att kunna göra det!
Du får räkna med en absolut minsta kostnad på några tusen för det billigaste. De flesta kostar långt över 5000 kr. De här dataprogrammen heter oftast något med Digitizer. Du kan läsa mer på symaskinstillverkarnas hemsidor, och så finns det några andra. Obs. du kan ha broderimaskin av ett märke och dataprogram av ett annat märke, det ordnas med konverteringsprogram. Har du tur kanske du kan hitta en begagnad maskin med ett lite äldre broderiprogram, det går lika bra. Men först måste du "plugga på" rejält så du vet vad det är du behöver! och som sagt var ett rejält lager tusenlappar för maskin och program... Man kan naturligtvis sy hur stora projekt som helst!!! Men ska broderiet vara "skarvfritt", alltså gå i ett utan att tyget syns emmellan så blir det mycket avancerat pga den enorma exaktheten du då måste mäta ut både på tyget och för att dela broderiet. Ingenting för en nybörjare precis. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:15.