![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
![]() läste någonstans att man kan rent procentuellt minska och förstora mönster! Så att man får rätt mått på allt och mönstret blir i rätt storlek. Nu är jag ju då dyskalkyliker så det är därför jag kanske frågar en konstig sak... Det är kanske självklart hur man gör det här men inte för mig som inte kan räkna.
Mitt problem här är som så att jag har ett mönster här som är på en A4 sida men egentligen så är det ju en hel del större. Nu vill jag inte ha de måtten som står angivna på pappret utan jag vill ha en annan så det passar ett barn. så för att på ett enklare sätt än jag brukar få till det tänkte jag att om jag visste hur många % jag måste göra det större så visste jag tex att om det på pappret står att en grej ska vara 40,2 så kan jag enkelt trycka på min räknare och säga men mitt mönster ska det vara 14,6cm för det blir inte rätt om man ökar ett visst antal cm bara har jag märkt den hårda vägen ;0P |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:24.