Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2009-05-13, 14:01   #1
Anne-Lise Anne-Lise är inte uppkopplad

Unhappy Desinger 1 USB

Jeg har nettopp kjøpt en Husqvarna Designer 1 USB. Stemmer det at formatet til denne maskinen er shv? Det fulgte med 4D Disk Manager og i rulleteksten for format kan jeg ikke finne shv når jeg skal innstallere ?
Har holdt på i snart 2 måneder med å prøve å få inn broderier på USBstick, det virker helt umulig, Er det noe jeg gjør feil? Kan noen hjelpe meg, jeg er så frustrert...!
Anne-Lise är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-13, 17:32   #2
Nallen Nallen är inte uppkopplad

Jag har haft en designer 1. Vad jag har för mig så använde jag shv format till disketterna eftersom min saknade USB. Är det HQ usb-minne du använder? Jag har testat många olika usb-minnen innan jag hittade ett som fungerade i min HQ maskin.
Nallen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-13, 19:27   #3
Anne-Lise Anne-Lise är inte uppkopplad

Hei.
Ja, jeg bruker Husqvarnas USB stick som fulgte med maskinen. Det var lagt inn ferdige broderier + plass som jeg kunne bruke til å lagre egne broderier på. Er det forskjellig format på Designer 1 med diskettstasjon og usbinngang?
Anne-Lise är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-13, 22:26   #4
Syofta Syofta är inte uppkopplad

Smile Jag letade lite på Husqvarnas hemsida...

På den här sidan:
http://www.husqvarnaviking.com/se/8588.htm
finns det både svar på FAQ och även möjlighet att maila in sin fråga och få svar "Programhjälp".

Jag tittade lite på FAQ. Kanske detta är ett tips? Det är en liten datateknisk grej.
http://www.vsmsoftware.net/faqdatabase/search_4d.aspx

I cannot find the embroidery I sent when I browse the USB Embroidery Stick on the Ultimate Interactive screen of my embroidery machine?

The send file is saved on the first USB storage device that already has the send file or has any vp3 files. If none are found, the first available USB storage device is used.

If this is the first time you have used Send To with your USB Embroidery Stick, it is possible that the embroidery has been stored on an alternative USB storage device.

1. Connect your USB Embroidery Stick to your computer, then use 4D Organizer (or Windows® Explorer) to browse the root folders of your USB storage devices for a file called '# send.vp3'.
2. If this file exists on any device other than your USB Embroidery Stick, move it to the root folder on your USB Embroidery Stick.

Send To should now work correctly when you have your USB Embroidery Stick connected.

Jag tycker du ska maila genast till "Programhjälp" eller
Kan du inte ringa till en Husqvarnabutik? De kan säkert hjälpa dig direkt och snabbt! Det är jag säker på!
Här hittar du dem:
http://webservices.us.vsmgroup.com/G...CountryCode=SE
Syofta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-14, 07:37   #5
mimmi64 mimmi64 är inte uppkopplad

Hejsan, jag har för en månad sedan köpt en HQ Topaz och jag har haft precis samma problem som du.
Min dator kände inte usb stickan alls men det löste jag genom att använda min mans laptop.
Sedan var problemet att föra över broderierna till usb:n. Till slut så fungerade det när jag gjorde så här:

När jag ska föra över broderiet till usb så går jag in på spara som, i den nedre rutan som kommer upp skall man välja i vilket format det ska sparas i.
Det kommer upp många olika alternativ som jag provat mig igenom men i mitt fall ska det sparas i vp3 format för att kunna föras över till symaskinen. Och jag tror att det är det alternativet som gäller för dig också.

Jag klarade det till slut efter flera veckors förvirring.
Hoppas detta kan vara till hjälp.
Lycka till!
mimmi64 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-14, 08:39   #6
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad

Jag hittade en gammal tråd om filformate. Kanske det står nåt som kan hjälpa dig http://www.sysidan.se/forum/archive/...hp/t-7393.html
Delfintua är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-14, 10:30   #7
Lottan Lottan är inte uppkopplad

Har du något program till din Designer 1 i datorn?
Lottan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-14, 11:19   #8
Syofta Syofta är inte uppkopplad

Anne.Lise, tyvärr kan jag inte svara på din fråga om det är olika data-format för Des 1 med diskett och Des 1 USB.
Själv har jag Designer 1 med diskett.

Men ett snabbt sätt att få svar på den frågan är att maila till det stället jag tipsade dig om eller att ringa till en Husqvarnabutik! Jag tror du har svaret inom en minut!

Lycka till!
Berätta hur det går så får vi också lära oss något!
Syofta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-15, 11:05   #9
farmoreva farmoreva är inte uppkopplad

Jag har en HQ 1 USB och jag laddar ner HUS format och det går jättebra. Mina möster har jag på datorn/vanligt minne och sedan för jag över mönstren med hjälp av programmet som man får med på skivan.Jag har beskrivit hur man gör i forumet tidigare, på två olika sätt.
Du måste ha lagt in i datorn det speciella programmet för det här.Sätt in skivan och klicka utforska, där tror jag du hittar det,( en bild som ser ut som en diskett och ett USB-minne.)
Den sparade jag och sedan används det programmet vid överföring av mönster. Kolla gärna vad jag har skrivit tidigare om det här. Jag skrev nog bättre förra gången när jag nyligen hade gjort det själv.
farmoreva är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:52.