![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Problem med brodertråden
Hej!
Jag har köpt tråd från Threadart och jag har problem med att tråden ramlar av trådrullen när jag använder den. Det är 1000m koner som jag har på den liggande trådpinnen. När man broderar så gör tråden en båge och hoppar ur den första haken den ligger bakom på maskinen. Detta gör att det trasslar. Finns det trådnät till ett rimligt pris så att man kan ha en till varje rulle även när dom ligger i lådan? Eller en trådhållare som placeras bakom maskinen var får man tag på det? Alla svar tas emot tacksamt. /Marianne |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
trådhållare
hej jag hade samma problem förr,men det finns en trådhållare som du sätter baktill(upptill på designer 1,Jag köpte min trådhållare i husqvarna butiken.De funkar jättebra med den
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Brodyrtrådsproblem,
Hei Marianne,
Nätrullar är säkert en bra lösning, jag använder även en liten styroxbit som jag för tråden igenom förrän jag trär maskin.Tråden vill ibland ögla sig och hoppar lätt av ibland. funkar utmärkt som broms .Styroxbiten är också bra när man syr med metalltråd(guld el. silver ex)den glider lätt genom styroxbiten och den slipper inte att knyta sig. Den glider bättre genom maskin,Jag tycker att det funkar bra. Kanske jag lite avvek från ämnet,men du kan ha det som ett alternativ. h. Katharina Wikholm ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Du kan bygga ett trådställ själv busenkelt!
http://www.sysidan.se/forum/showthre...&threadid=1670 |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Hej!
Jag brukar ställa båda "pinnarna" upp, dvs både den för sytråden och den som används vid spolning. (Har en D1/D2) Före det jag trär maskinen på vanligt sätt, lägger jag tråden runt pinnen för spolning. Det brukar fungera, tråden hasplar inte av lika lätt. /Andy |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Hej och tack för alla svar!
Katrine, vad är styrox för något och var hittar man det? /Marianne |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
brodyrtrådsproblem
Hej Marianne,
Styrox används som skydd för bla tvättmskiner ,TW och dylikt ,skyddar paketen från stötar. Fråga fast i hemeloktronikaffär där borde det finnas.Är även värmeisolerande, En liten bits behöv ca 1,5 x 1,5 cm.Är ett superbra knep och håller även metalltråden rak. Hälsningar Katharina |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
|
Citat:
![]() används ofta som förpackningsmaterial. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:38.