![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
Klänning - mönsterkonstruktion
Hej!
Har länge velat sy en egen utgåva av Pencey Shift dress, men jag funderar över formen på den... Är den gjord av två rektangulära tygstycken som sys ihop? Eller är den formad på nåt sätt? Jätteglad för feedback ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
kimono
Hej
Det ser ut som ett kimono mönster som det gjort klänningen utifrån. Ärmen och klänningen är ett enda stort mönster. Lycka till |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Att ärmen å klänningen "hänger ihop" är jag med på... Men hur ser ser sidolinjen resp. nacklinjen ut?
Så svårt å förklara tycker jag, provar skicka med en bild på en klänning som är nästan helt rak i sidan - men lätt formad i nacklinjen. Nån som tror på denna modell? Eller ska den vara helt rak åt alla håll? Eller bredare upptill än nertill? Brukar en kimono vara rak föressten? 20 frågor ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:44.