![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
Hjälp med mönstervokabulär - "hack"!
Hejsan!
Jag har köpt ett väskmönster från Stoff och Stil och i mönsterbeskrivningen har jag stött på ordet "hack" och förstår inte alls vad det innebär. Här följer ett utdrag: "Sy ihop botten på foderväskan, placera hörnen ovanpå hack och söm." och "Sy ihoptyg- och foderhanken räta mot räta, hack ska stämma mot söm, pressa." Vad betyder detta? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Tror att det finns maskeringar på mönstret som dom kallar hack. Kan ha fel men kolla så ser du om det kan stämma.
Är det så så ska dom olika "hacken" i delarna stämma med varandra. Lycka till |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Hej.
Ja, det som Stenbeckan svarade bör absolut stämma.Det var det jag också tänkte på. Många mönsterföretag använder små trianglar som passmärken och som ska passa ihop. Mvh Ann |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Ja, tjejer, så måste det vara! Jag satt i en halvtimme och klurade i natt och det var vad jag med kom fram till. Tack!
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:16.