![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Blus/skjorta i större strl
Hej alla superduktiga
Har varit inne här på forumet och läst i stort sett varje dag, men inte varit aktiv, men som tur är så kan man göra så. Nu har jag bestämt mig att jag vill sy en blus, men jag hittar inget mönster som passar. Är bred över axlarna strl 50 men är ganska platt fram så det kan inte vara en massa insnitt som putar ut där det inte ska. Hitta färdiga blusar till mig är nästan omöjligt. Om jag provar strl 50 så går urringningen ner till magen, alla som har stora strl måste tydligen ha stora bröst för att det ska funka. Finns här någon som har något mönster på en vanlig blus lång eller kort ärm spelar ingen roll...för det måste väl finnas fler som känner till detta problem. Jag skulle bli så glad ..........Tack på förhand |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Gå till biblioteket och bläddra i Allt om handarbete och Ottobre dam där finns mönster i större storlekar. Sen lånar du dom som du hittat mönster i och ritar av
![]() Vill du köpa mönster på nätet finns Multisnitt här: http://www.jonic-textil.se/catalog/i...20d24a19bccde1 |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Nja inte riktigt vad jag vill ha....det är jätte svårt att få tag i när man har lite större storlek....och multisnitt xl räcker knappt till strl 50 och de som är större är såååå tråkiga. Tack för dina förslag.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Jag hade skaffat mig ett mönster som var så likt det jag vill ha som möjligt. Sen hade jag lånat eller köpt "Sy kläder" av Linda Gibson; i den boken ägnar författaren ett antal sidor åt just mönstermodifikation. Det är inte så lurigt när man väl sätter sig med det! Du bör nog sy upp en toall (ett testplagg) i något billigare tyg först, för att se hur dina ändringar ter sig.
Känner du att du behöver mer stöd än så, så är en kvällskurs i sömnad på Medborgarskolan, ABF eller dylikt att rekommendera, dessutom är det kul också! ![]() Lycka till!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Stoff o Stil har mönster ända upp till storlek 60, det finns också ett måttschema att titta på så att det blir rätt.
Deras mönster är bra, lite små i storlekarna så mät, det enda negativa är att man måste beställa i en storlek och inte får flera olika som i många andra mönster. Men och andra sidan är mönstret redan utklippt i ett jättebra material som är lätt att använda flera gånger. Ser att de har ett skjortmönster från 46-60 kanske kan vara något. Lycka till!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Jo att mönster OCH modeller till oss som drar större storlekar inte är dom roligaste är jag helt med på. Gärna ska det vara modell cirkustält också
![]() Men jag brukar hitta mönster hos AoH (jag har storlek 50-52) som ganska enkelt går att göra om så det blir som JAG vill ha det.. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:03.